Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

6 ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

Ανεπανάληπτη κωμικός, ταλαντούχα σόουγουμαν και εξαιρετική τραγουδίστρια. Γεννήθηκε το 1923 στην Κέρκυρα και σπούδασε στο Ωδείο του Δραματικού Συλλόγου της γενέτειράς της, όπου έκανε και τις πρώτες της εμφανίσεις. Ανήλικη ακόμη, σε ηλικία δεκαέξι ετών, πρωτοδούλεψε ως επαγγελματίας σε ζαχαροπλαστείο στη Σπιανάδα.
Εκεί, το καλοκαίρι του 1938 γνώρισε τον πρώτο άντρα της ζωής της, τον ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ Κώστα Βασιλείου, με τον οποίο παντρεύτηκε το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς, παρουσία λίγων φίλων. Θα ακολουθήσουν άλλοι δύο γάμοι. Με τον Γιάννη Κωστόπουλο, γόνο καλής οικογένειας των Αθηνών, όπου μετά από 6 χρόνια χώρισε και το 1967 με τον επιχειρηματία Γιώργο Λαφαζάνη, όπου έμεινε ως το τέλος της ζωής της.
Το 1995 βραβεύτηκε με το Αναμνηστικό Μετάλλιο Δημήτρη Ψαθά για την ερμηνεία της στη «Χαρτοπαίχτρα» του Ψαθά, στο θέατρο Μπρόντγουεϊ, ενώ το 2003 τιμήθηκε με το Χρυσό Σταυρό του Φοίνικος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο.



Πέθανε στις 7 το απόγευμα της Πέμπτης 29 Ιουλίου 2004, στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών. Είχε μπει στο Ιατρικό Κέντρο στις 16 Ιουλίου για να εγχειριστεί επειδή υπέστη διάτρηση στομάχου που οφειλόταν σε υποτροπή του ζάχαρου. Το ιατρικό ανακοινωθέν ανέφερε ως αιτία θανάτου αιφνίδια ανακοπή καρδιάς. Στις 30 Ιουλίου του 2004 η σορός της εκτέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα στο παρεκκλήσι του Αγίου Λαζάρου από το Α' Νεκροταφείο Αθηνών. Το Σάββατο 31 Ιουλίου του 2004 η κηδεία της πραγματοποιήθηκε από το Α' Νεκροταφείο Αθηνών δημοσία δαπάνη, υπό τη συνοδεία της μπάντας της Φιλαρμονικής Εταιρείας "Μάντζαρος" που ήρθε από την Κέρκυρα, με παρουσία πολλών συναδέλφων της και απλού κόσμου. Την ημέρα της κηδείας της όλα τα καταστήματα στην Κέρκυρα παρέμειναν κλειστά ως ένδειξη πένθους.

Ας θυμηθούμε σκηνές από τις εκπληκτικές κινηματογραφικές της ταινίες:

Στιγμιότυπο από την ταινία "Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες" του Γιάννη Πετροπουλάκη.

31 Δεκεμβρίου 1955: Ήταν ουσιαστικά η πρώτη εμφάνιση της Βλαχοπούλου στον κινηματογράφο. Η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Στέφανος Στρατηγός αφήνουν δώρα σε έναν τροχονόμο της πλατείας Συντάγματος...



Η Ρένα Βλαχοπούλου στη μεγάλη επιτυχία των Γιάννη Σπάρτακου-Αλέκου Σακελλάριου "Θα σε πάρω να φύγουμε". Από τη συναυλία "50 χρόνια Γιάννης Σπάρτακος" 12 Σεπτεμβρίου 1984 στο θέατρο του Λυκαβηττού.



Από τις τελευταίες εμφανίσεις της:
Η είσοδος της Ρένας Βλαχοπούλου στη σκηνή "Ρεξ" (χειμώνας 1991-92).



...και από την ίδια παράσταση η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Δημήτρης Μητροπάνος στο τραγούδι "Πόσο θα' θελα απόψε" των Αλ. Παπαδημητρίου-Ε. Δρούτσα.



Από τις τελευταίες συνεργασίες της στο τραγούδι με την Αλέξια

Αλέξια - Ρένα Βλαχοπούλου "Το πρώτο ραντεβου" (Έχω απόψε ραντεβού),
Στίχοι: Οικονομίδης Γιώργος, Μουσική: Μουζάκης Γιώργος
Δίσκος: Η Αλέξια ερμηνεύει τα κλασικά 1993,
Ενορχήστρωση: Κώστας Καπνίσης,



Μου 'πε πως θα 'ρθει στις οκτώ
ντ' ακόρ βρέξει δε βρέξει
κι έσπασα όλα τα ρεκόρ
μόλις μου είπε στις οκτώ
και στήθηκα απ' τις έξι

Φόρεσα τα καινούρια μου
και ντύθηκα στην πένα
γιατί έχω απόψε ραντεβού
το πρώτο αυτό το ραντεβού
αγάπη μου με σένα

Έχω απόψε ραντεβού
ραντεβού με σένα
κι απ' το τρακ τα λόγια μου
τα 'χω μπερδεμένα

Πωπωπω πωπωπω
Πωπωπω πως θα το πω
Πωπωπω πως θα το πω
το σ' αγαπώ σε λίγο
έχει γούστο να ντραπώ
καλύτερα να φύγω

Απ' το τρακ τα λόγια μου
τα 'χω μπερδεμένα
κι έχω απόψε ραντεβού
αγάπη μου με σένα

Έχω απόψε ραντεβού
ραντεβού με σένα
κι απ' το τρακ τα λόγια μου
τα 'χω, τα 'χω μπερδεμένα

Πωπωπω πωπωπω
Πωπωπω πως θα το πω
Πωπωπω πως θα το πω
το σ' αγαπώ σε λίγο
έχει γούστο να ντραπώ
καλύτερα να φύγω

Απ' το τρακ τα λόγια μου
τα 'χω μπερδεμένα
κι έχω απόψε ραντεβού
αγάπη μου με σένα


ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

1 σχόλιο: